wtorek, 5 maja 2015

Nazwy części do biżuterii (półfabrykatów) oraz jak kupować je przez internet

Kiedyś gdy przeglądałam stronkę sklepu z biżuterią i patrzę: Jaaaaa ale super to połączyli! Kurcze fajnie byłoby ten patent wykorzystać... Ale jak się to "cosik" użyte tutaj nazywa?  Zaraz podam wam odpowiedź!



Kolejne "O co tu biega?" piszę by przedstawić początkującym nazwy półfabrykatów, które są potrzebne do wykonania biżuterii. Sama miałam z tym kiedyś problem, gdy zaczynałam i nie wiedziałam jak to znaleźć, no bo co tu wpisać w google przy poszukiwaniach kiedy nie znamy nazwwy?
Dodatkowo opisuję na co  zwracać uwagę przy zakupie części przez internet, bo często zdjęcia bywają mylące i myślę, że te kilka porad oszczędzi niepotrzebnych pomyłek :)
Zapraszam!


Zacznijmy od części do kolczyków.
*Bigle używane są do kolczyków "wiszących". Występują w różnych kolorach, wielkość zazwyczaj taka sama.
*Podstawy do wkrętek znajdziemy po prostu pod hasłem bazy do wkrętek, przy ich zakupie zwracajmy uwagę na wielkość "tarczy".


Zatyczki do kolczyków:
*Baranki są fajne, najmocniejsze, ale czasem rozchodzą się na boki i psują (trzeba je wtedy zacisnąć kombinerkami)
*Silikonowe to najtańsze i najlepsze zatyczki, zazwyczaj mogą je nosić także osoby uczulone. Ja używam właśnie tych :)
*Ostatnich, metalowych raczej nie polecam, bo czasem są zbyt szerokie i spadają z kolczyka.


Końcówki (do wklejania) - bywają różne rodzaje, płaskie i okrągłe, jednak to widać na pierwszy rzut oka :) Warto przy ich zakupie zwracać uwagę dokładnie na ich wielkość! Ja zawsze kupuję je przez internet z linijką w ręce :p 


1. Karabińczyki, czyli najprostsze zapięcia, w różnych rozmiarach i kolorach
2. Zapięcia magnetyczne, bywają z  zabezpieczeniem lub bez.
3. Zapięcia zakładkowe różnego rodzaju, takie bardziej ozdobne, zwane też toggle :)

Wbrew pozorom nie tylko do wstążek :) Gdy chcemy uzyskać efekt "płaskiej" bransoletki jak najbardziej można ich użyć zaciskając kombinerkami ;) Zwane są też popularnie krokodylkami.


Szpilki biżuteryjne to podstawa! 
1. Zakończone kółeczkiem, do zakręcenia z drugiej strony kombinerkami, nadają się np. do łączenia
2. Z podstawką np. do zawieszenia koralika
3. Zakończone kuleczką


Kółeczka to druga podstawa XD Służą po prostu do łączenia dowolnych elementów razem, np. końcówek z zapięciem :> Występują w różnych rozmiarach i na to też należy zwrócić szczególną uwagę ;)
*Zamknięte - zwykłe zespawane kółeczka
*Sprężynki - są genialne! Mam pewność, że moja biżuteria się nie rozleci. Jedyny problem to montaż, ponieważ jest troszkę trudniejszy :) Musimy użyć szpilki do jego otwarcia :)
*Otwarte / ogniwka - najprostsze kółeczka montażowe, do otwarcia kombinerkami.


Łańcuszki - DOKŁADNIE ZWRACAJCIE UWAGĘ NA ICH ROZMIAR! Poważnie, przejechałam się na tym ze sto razy, linijka w dłoń bo każdy minimetr ma znaczenie :) 
Powyżej różne rodzaje i ich nazwy.


Końcówki do łańcuszków kulkowych - wiadomo do czego można ich użyć XD są różnego rodzaju, dodatkowo można ich użyć na wymianę z łapaczkami (zwróćmy uwagę do jakiego rozmiaru łańcuszka są przeznaczone)
Łapaczki - do przymocowywania żyłki jubilerskiej za pomocą kuleczki zaciskowej, dostępne są dwa rodzaje: 
*dziewczynki (te brązowe po lewej)
*chłopczyki (srebrne) 
Nie dyskryminuję kobiet więc polecam dziewczynki XD



Krawatki - do ładnego zamontowania zawieszki.
1) To krawatki do podklejenia pod jakiś element
2) Zwyczajne krawatki, do zamknięcia kombinerkami na elemencie


Bazy do kaboszonów - czasem znajdziemy je pod nazwą ramki lub oprawy do kaboszonów. Jak widać rozmiary i przeznaczenie są różne, do pierścionków kolczyków itd. Tu też liczy się rozmiar! Do tego musimy dopasować kaboszony odpowiednie rozmiarem oczywiście, zazwyczaj są one opisane dokładnie w sklepie :)


Zawieszki - myślę, że to oczywiste ;) Tutaj też powtórzę, że zwracajmy uwagę na rozmiar, bo możemy sobie inaczej to na żywo wyobrażać. Bywają też zawieszki łączniki, które mają dwa miejsca do montażu :)

Aby wyszukać sklepy z częściami polecam wpisać którąś z nazw powyższych części albo po rpsotu ich ogólną nazwę: półfabrykaty / półprodukty.

Myślę, że choć trochę przydał się mój post i rozwiałam wasze wątpliwości i bezbłędnie znajdziecie i zakupicie to co potrzebujecie :) Jeśli macie jakiekolwiek pytania piszcie: mitotitoo@interia.eu chętnie odpowiem i pomogę ;)



5 komentarzy:

  1. Świetny post! W końcu będę miała porządną ściągę przy kupowaniu półfabrykatów. Tak to zawsze wymyślałam nazwy rzeczy, które były mi potrzebne i czasami nie za bardzo mi to wychodziło :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny post, na pewno się komuś przyda, szkoda, że go nie była, kiedy dopiero się uczyłam.. :D
    Ozdobne zapięcia to zapięcia toggle :)

    OdpowiedzUsuń
  3. i już nie mam wątpliwości ;D dzięki, przydatny post :)

    Pozdrawiam serdecznie ! :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń
  4. Większość nazw znam ale pierwszy raz widzę słowo kaboszony xd :D Przydatny pości :)

    OdpowiedzUsuń

Wielkie dzięki, że zadajesz sobie trud żeby napisać coś w poniższym okienku. Uwielbiam czytać wszystkie szczere opinie o blogu (nawet krytykę!) Więc pisz śmiało :) Na wszelkie pytania odpowiadam i staram się zaglądać na blogi komentujących.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...