czwartek, 18 kwietnia 2013

Klej do biżuterii

Dzisiaj mam dla was poradę jak dobrać klej, może się wydawać, ze to niewielka sprawa, ale to jeden z najważniejszych elementów, przecież biżuteria musi być nie tylko ładna, ale i trwała :)

KLEJE DWUSKŁADNIKOWE
Ja miałam problem z odpadającymi wkrętkami, poszukałam więc idealnego kleju do ogólnego klejenia np. końcówek i wkrętek właśnie. Najlepsze są kleje dwuskładnikowe - łatwe do nałożenia i mamy pewność, że się nie pokleimy jak np. kropelką.

UHU PLUS 5 min. do biżuterii



Mój nr1! Nie zdarzyło mi się, żeby coś odleciało: wkrętki, końcówki, trzyma super i teraz używam tylko jego. Cena to ok. 21 zł, do nabycia w niektórych sklepach internetowych z półfabrykatami do biżuterii.

POXIPOL

Mój nr2. Używałam go na samym początku, niestety nie daje rady wkrętkom i po jakimś czasie sporo się rozklejało. Jednak idealnie trzyma końcówki i np. szpilki w modelinie, do płaskich powierzchni się nie nadaje. Koszt ok. 20 zł w budowlanym.

TECHNICQLL dwuskładnikowy


Mój nr 3. Nawet daje radę wkrętkom, ale niektóre się rozklejały, nie jest dość silny. Nie wypróbowałam na końcówkach, być może by sobie poradził. Jedynym plusem jest niska cena: 10zł w budowlanym, więc można wypróbować

INNE

Kilka klejów, których ja używam i do czego.

MAGIC

Podstawa! Nadaje się do wszystkiego związanego z papierem np. quillingu, kleję nim także kaboszony. <klik> Jest przezroczysty po wyschnięciu. Cena ok. 3 zł w papierniczym.

POLIMEROWY

Bardzo fajny, kleję nim kaboszony <klik> oraz  nadaje się np. na polewy do pączków z modeliny, jednak dość trudno się go nakłada. Cena ok. 10-15 zł w budowlanym.

PVC

Używam go głównie do tej techniki: <klik> sprawdza się idealnie! Kiedyś był dostępny na beads.pl za ok. 7zł.

Mam nadzieję, że wam się przyda taka porada, ponieważ na internecie nigdzie takiej nie znalazłam, gdy szukałam jakiegoś kleju. Używacie któregoś?

13 komentarzy:

  1. Świetny post i szczególnie przydatny dla początkujących i nie tylko C:

    OdpowiedzUsuń
  2. Używam Magic'a i spróbuję nr. 1 :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny post!
    by-owocova.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. używam poxipolu- mam problem z odpadającymi wkrętami>.<, kleju polimerowego i magika :D

    OdpowiedzUsuń
  5. przydatna notka,ale niestety ja żadnych rzeczy nie robie aby cokolwiek sklejać no chyba ze jakieś kartki;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Super porady!!!
    Ja używam magica!!!
    I czasami takiego na gorąco:D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. My używamy UHU do końcówek.
    Do kaboszonów natomiast mamy zupełnie inny, super klej. Zapraszamy do poczytania o nim tutaj: http://manzuko.blogspot.com/2013/03/kilka-refleksji-o-kleju-e6000.html

    OdpowiedzUsuń
  8. wypróbuję ten UHU :)
    Aktualnie używam poxipolu i sprawdza się bardzo dobrze, ale czasami faktycznie się coś tam rozklei...jeden pierścionek kleiłam 3 razy i za każdym razem to samo ;/ no ale ogólnie jest ok :D

    OdpowiedzUsuń
  9. też uwielbiam blogi handmade, zwłaszcza "odzieżowe" ;) używałam ostatnio MAGIC do robienia brokatowego kołnierzyka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooooo, dobrze wiedzieć! :) Często mi się różne rzeczy psują, głównie właśnie biżuteria.

    OdpowiedzUsuń
  11. ah, właśnie o to chodzi :) kupować garściami nie patrząc na metki... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Na klejach zupełnie się nie znam, ale Twoje porady, są bardzo przydatne. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń

Wielkie dzięki, że zadajesz sobie trud żeby napisać coś w poniższym okienku. Uwielbiam czytać wszystkie szczere opinie o blogu (nawet krytykę!) Więc pisz śmiało :) Na wszelkie pytania odpowiadam i staram się zaglądać na blogi komentujących.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...